środa, 26 czerwca 2013

Grudziądz

Siemanko

Zaraz moja przygoda przez Polską skończe. Mam kilku jeszcze dni. Dziś pojadę z Grudziądza do Bydgoszczu. Jutro zrobię 46km 'spacer' z Gregggg'em (dodaję jeszcze 'g' kiedy on obraze mnie. Jak widzicie, trzy razy on obraził mnie ale jesteśmy dobrymi przyjaciółmi) z Bydgoszczu do Toruniu. W Torunie, pływajamy kajakiem cały dzien nad Drwęcą. Twoja pogoda mówi, że piątekogoda będzie lepiej. Mam nadzieję, że ta prognoza zdobyć się. Potem Wrócimy do Bydgoszciu i tam obchodzimy. Niedziela wrócę  do Warszawy, kiedy zaczynam nową pracę. 

W innym razem, będę sumował, co uczyłem sie na tej trasie, o mnie, o Polsće, o tym regionie, o tych ludziach wsród których mieszkam. 

Ale na pewno jestem wdzięczny, ze zrobiłem tą przygodę. Czuję się, jak bardzo lepiej znam Polskę, jako naród. Uczyłem sie Polskiego, i wszystko poległo tylko na mnie. Sukcesy, fuszerki. Wszystko.  W sobotę będę miał 30 lat. Mimo czego myślę, to jest bardzo ważny moment w moim życiu. Od dawna, w swoich oczach, miałem wrażenia ze kiedy będę mieć tą urodzenię, coś ma zmienić w moim życiu. Obiecowałem się, że nic nie pisałabym jako pisarz gdybym nie miał 30 lat. A teraz ten moment chodzi bliżej. 

Nb. Kalkuluję, ze długość całej tej przygody będzie mniej więcej 1800km, od tego 200km na pieszi. 

Do rzeczy. Grudziądz to małe miasto. W ogóle, widzę ze ludzie tutaj są biedniejszy niż w innych miastach,w których byłem w ostatnich 2 tygodniach. Zawsze chciałem go zwiedzić, ponieważ jedna moich koleżanek jest z tego miasta, wraz ze kiedyś dostałem jakis zaproszenie dla inwestorów z zewnętrzna,zachęcając ich zainwestować w tym miejscu. Chciałem wiedzieć, czy ta reklama zgadza sie z czym, co widzę. 


Mimo tego, są piękni budynki w tej okolicy, wraz tym kościelem.

Tacy splicherzy, przypomina przesłej bogatmośći tego miasta, są bardzo piękni.

W miejscu informacji turystycznej, zapytałem ile osób i od jakiej państw zwiedza Grudziadz. 90% z Niemcy, jak w wszędzie gdzie byłem. Szkoda, ze więcej Anglicy nie wiedzą, że w Polsce my mamy piękny widok, i też to niezbyt kosztuję. Tyle zajęć, tyle innych lokal itd. Naprawdę, Polska jest bogaty kraj dla turystów. Chyba mam napisać więcej na przysłośći o tym, ale po Angielsku. 
jeszcze przypomina, że kiedyś miasto była część Niemieckego narodu.
Widok od najwyższego punktu w Grudziądzu. Cały obiekt jest monitorowany, więc był pusty. 

Jeszcze widok z tego punktu. W moim zdaniem, Grudziądz potrzebuje trochy miłość. Potrzebuje być malowany. Stworzenie dobrego starego rynku, biurąc pod uwagę, że tacy splicherzy są piękni i obok rynkiem, znacłby, w moim zdaniem, więcej turystów. 

Cała przygoda, szukałem medalikę Świętego Krzysztofa, i na szczęście, znalazłem ją w sklepie obok kościelem. Poszedłem do kościoła, żeby ją 'świecić', i żeby modlić się dla sukcesu zresztej tej wyprawy, szczególnie ta ostatna część na pieszi. 46km będzie najdługniejszy od moich spacerów. Potrzebuje pomoc od nieba. 



2 komentarze: