środa, 11 listopada 2015

Co to Polska?


Polska to dla mnie...

Tradycja, historia, jedność,  szacunek dla starszych.  Gościnność.
Kombinowanie.
Narzekanie.
Załatwienie.
Przepchanie
Meldowanie
Pieczenie.

Gdzie świętujemy, obchodzimy, się kłócimy, plotkujemy,
Gdzie Pamiętamy.
Gdzie wszyscy ma swoją priorytety, niestety
Gdzie tyle słońca w całym mieście
Gdzie dziwny jest ten świat. 

Polska to pokonanie trudności, represji.
Polska to walczenie do końca wbrew dyktatorom, reżimom.
Polska to doby sojusznik,  straszliwy wróg.

Polska to krzyż.
Polska to tęcza.
Świecki w cmentarzach
Świecki pod zabytkami
Obsesja z szalikami. 

Ciepłe mieszkania.
Dobry chleb, suchy kiełbasa, słodkie piwa, tysiąc sposobów na śledź, niesmaczne sery, domowe nalewki, pysze jabła. 
Polska to pierogi, pietruszki, paluszki. 
Duże poduszki 
Marszał Piłsudski
Szary pomniczki
Kartki i kolejki.
Bo Pan tu nie stał.

Polska to piraci przed kołem, dżentelmeni w domu.
Spryciarzy, cwaniaki, menele.
Wąsy, mohery.
Polska to trzy razy całowania, klaskanie w samolotach i niemili kelnerzy.

Polska to duże psy w małych mieszkaniach.
Cienkie papierosy i piwo z słomką.
Kraj przedsiębiorców, urzędów i armii urzędników. 
Rzeki, lasy, plaże, pole, sosny,
Drogi, stadiony, mosty, pociągi.
Polska to apel wojskowy.
Polska to zginęły miliony, stracone kultury, zgubiona przeszłość.
Wielkie, silni faceci,
Ładne, utalentowane kobiety
Śliczne dzieci.

Polska to być może i może być, oj tam, posłuchaj, powiem Wam, przestań już, chodź tu, słucham Pana, dać znać, dać radę, dać klapsy, przystanek na żądanie, przestań, siadaj, gdzie ‘no’ to znaczy tak, może i nie wiem, to ą, ę, ś, ż, ź, czy, ci i si.
Dwadzieścia sposobów na numer dwa.
Gdzie ksiądz brzmi w Szczecinie i baba z wozu, koniom lżej.

Polska to szabla, orła, koń, smok, syrena, bocian i żubr.
Wieś
Miasta
Dom i Mieszkania
Fiaty i Mercedesy.

Polska to gest ‘V’
Polska to lider
Polska to wolność.
Polska to nadzieja
Polska to przyszłość

Mój dom,
Mój kraj.
Moja rodzina.
Polska to nasza duma i sława
Polska to My

Dumny jestem żyć w takim kraju. 





3 komentarze:

  1. Poezja! Łzy w oczy.

    Panie Prezydencie - obywatelstwo polskie dla Paddisława!

    OdpowiedzUsuń
  2. łoł, chwala od blogfathera to naprawdę dla mnie znacząca. Właśnie mam spotkanie w urzędzie za dwa tygodni na ten temat! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne! Zabawne i szczere! Taka jest właśnie Polska! Pozdrawiam - Polka na emigracji

    OdpowiedzUsuń