poniedziałek, 2 grudnia 2013

Energia

Jeszcze zajęty tydzień dla Paddisława, w którym przyjechałem do Wrocławiu, miałem krótki wizyt do Wałbrzychu, i urodzenia mojego kolega z Wałbrzychu, który teraz mieszka w Wrocławiu.

Ja lecę przynajmniej raz na tydzień gdzieś, więc czasami myli się. Na przykład 2 tygodni temu, wraz z blogerem, Michaelem Dembinskiem, pojechałem do Manchester’a przez Whizzair’a., żeby iść do konferencji w Leedsie na temat Polskich firm działając w Wielki Brytanii. Był smutny, chmurny, padał deszcz jak słoń sika i lotnisko był smutno i brudno (co za porównanie z nowymi terminalami w Wrocławiu, Warszawie itd.!). Ogłosiłem w fejsie.. ‘jestem w Manchesterze i pada deszcz. Co za smuty, chmury, deszczowy miejsce!’ Ale później dowiedziałem się, że byłem w Liverpool’u, nie Manchesterze!

Mokra Anglia! 
Jedna obswerwacja: z nowych miejscach i ludzi, dostaję energii. Dwa mięsiący temu, byłem bardzo zajęty w pracy. Miałem przemówienie na Intercontinentalu o 19.00. Minęło o 17.45.  Sprawdziłem email z organizatorów, i dowiedziałem się, że zaczynał o 18.00! Szybko pobiegłem na miejscu, i zrobiłem prezentację na temat ‘Dlaczego kocham Polskę’ chociaż był o mojej pracy.

Często powtórzę, że Polska jest taki naród, że ludzie doceniają, co jest dobrze o ich kraju. Pamiętam, że raz przez przypadek spotkałem się z starym facetem, który pomogł mi znaleźć taksówkę. Zaoferowałem mu, żeby go wziąć do jego mieskania jako podziękowanie. W taksówce on zaczynał mowić o politykach, o konspiracji żydów w Polsce. Według niego, każdy polytyk był Żydem, albo pod ich pantoflem, i brają udział w konspiracji ,żeby bankrutować Polskę. Wszystko było kiepsko i mieli wracać do innego czasu, na przykład na II RP.

Taki gó.. przepraszam, kłamstwo nie często spotykasz w Polsce, ale czasami. Co ja widzę, jako obcokrajowiec, żyjąc tutaj?

Widzę, kraj, który kiedyś cierpiał a teraz szybkie idzie w dobrym kierunku. Kraj z dobrym finansowanym, z mniej długów niż innych (tak, mowię o W. Bry.) a na prawde długoów publicznych. Kraj, gdzie ludzie są, generalnie mówiąc, równolegli. Kraj, gdzie historia, tradycja jest zaszanowana. Kraj, gdzie młodzi ludzi oferują ich fotele dla starszych. Kraj, gdzie narodowy święta nie jest jeszcze wymówka zrobić zakupy. Kraj, gdzie ludzie nie zapomnieli znaczenie wolności. Gdzie kobiety są ładne, tak, ale przede wszystkim, inteligentne i ambitne.

Gdyby liderzy Polski starają się go bankrutować, tak jak wedługo tego Pana, nie udają się! To co ja widzę, jadąc na nowych drogach, przez nowych lotniska i rozmawiając z setkami ludżmi tygodniowo, jest kraj budując się na świecie. Tak, niektórzy udają się, niektórzy nie mają benefity, ale jako kraj, Polska idzie, i szybkie idzie, w dobrym kierunku.

Rozmawiając o moim projekcie (po angielsku)

Akurat to był temat tego przemówienia. Ludzie zawsze zapytają, dlaczego ja mieszkam w Polsce. Nikt w Anglii pytają dlaczego obcokrajowcy dojedzą do tego kraju, wszyscy wiedzą dlaczego (i mają szacunek dla tych, którzy pracują i płacą podatki. Nie wierzę na wszystkim, co widzisz w Brytyjskich gazetach). Właśnie decydowałem, że lepiej był skupić na tym, dlaczego 30 latek wybierał Polskę jako dom, a potem mówić o pracy. W taki sposób, nie nudziłbym się nikomu.

To jest dlaczego była przyjemna, słyszeć z Polskich firm działając w Wielki Brytanji na spotkaniu PBLink.co.uk (sprawdzcie) i od ich sukcesów w Leedsie, szczególnie ponieważ staram się prowadzić właśną firmę w tym samym momencie (jako obcokrajowiec w Polsce).

Desczowa Anglia :)

estem pełny z admiracją dla tych ludzi. Oni żyją w nowym kraju, ale z powodu ich pracowniczości, oni mają szans sukcesu. Dostaje od ich energii i pozytywności. W Polsce tydzień temu byłem na evencie AIP-u, z kim moja firma jest zarejestrowana. Mieliśmy prezentacje młodych startupów. Młodzi, pracowici ludzie, niektórzy 10 lat młodszy ode mnie. Szkoda, że nie miałem ich determinację w tym wieku.  Ich prezentację były smieszne, dobrze zrobione, krótke i ciekawe.  Z mojej prezentacji, mam nadzieję, że ludzie też dostaje energii. Bywając człowiekiem, od jakiego kraju potrzebujemy innych, żeby dać rady. I jestem zdterminowany robić postęp w tym czasie, co Pan Bóg mi dał. 

Guinness z cydrem. Oj! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz