sobota, 17 sierpnia 2013

Lwów! 2 Odcinek

Siedzę w autobusie z 60 nieznajonymi. To zawsze się interesuje mnie, jak ludzi mogą spędzać 9 godziny z ludźmi, z którymi nidgy nie spędziliśmy czas w normalnych sytuacjach. Na każdym razie, do rzeczy..,

Lwów był kiedys Polskim miastem. Jak wszyscy w Polsce wiedzą, po wojnie było transferowano do Ukrainy przez Stalin, który chiał mieć więcej teren między Roszją i Zachodem. Obecnie, ma ponad 800,000 mieszkańcy, ok. 1% tych ludzi są Polakami. Właśnie nie wiem, czy dam rady tylko z językiem polski, więc teraz słucham Podkastow, w których uczą Ukraińskiego. Jestem wielkiej fanem podcastów, ponieważ z tych, uczę się Polskiego i tyle rzeczy o życiu w Polsce.

Rok temu pojechałem do Wilnąm i tam było bardzo ciekawe miasto. Z kilku ludźmi rozmawiałem po Polsku. dobrze pamietam, że było kobieta, która mówiła do Nikity (moja była dziewczyna) z takim śmiesznim akcentem, ze potem mieliśmy śmiać się. Ale jak odpowiedziałem kolegę w prace wcześniej, brak tych innych akcentów i kultury w Polsce jest wielka szkoda. 

W tym podróże, mam nadzieję, że dowiedzę się więcej o tym byłym mieście, i o kulturze Polaków, który tam mieszkałem. Mam szczęście, że będę spędził czas z Ukrainkami, którą mogą wytłumaczyć i prowadzić mnie w jego okolicy.

I teraz siedzę na moim fotelu, obok ładną blodynką, dzięki Bogu, bo wybór dobrych, normalnych ludzi jako pasażer było mało! Jeszcze 8.45 i będziemy na Dworcu w Lwowie. 

Do boju!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz